ZAPANÁČKUJ UMĚLČE: SE ZPĚVAČKOU VE VÍŘIVCE ZA TŘI TISÍCE

Těmito titulky uvedl časopis Týden (vydání 22/2015) článek pana Antonína Kocábka o tzv. Crowdfundingovém financování projektů. A tak trochu se to týká i mě. A mohlo by se to týkat i vás, "když si nás zaplatíte"....

Týden býval docela dobrej časopis, než se z něj stal bulvár... nebo se tomu také dá říci, co všechno je vydavatel ochotný udělat pro zvýšení nákladu.

Na vysvětlenou vám níže kopíruji text, který napsal o celé kauze Milan Šteindler na svém FCB. Musím řici, že vtipně - tak nějak po sklepovsku.

Je to systém, kdy si kdokoliv může na internetovém webu požádat o určitou částku na svůj projekt a dobrovolníci přispívají penězi. Pokud žadatel dostane žádanou částku, nebo i vyšší, může si jí nechat a projekt uskutečnit. Pokud se mu nesejde celá částka, musí peníze dárcům vrátit.
 

Autor i jeho plátek splácal článek o tomto vynálezu s údajně ověřeným ceníkem různých, přímo jmenovaných, osobností českého showbyznysu, které jsou ochotny jít za určitou, přímo vyplacenou částku, třeba 47.500,-Kč s kýmkoliv solventním na večeři. Strká tak do jednoho pytle lidi, kteří se snaží sehnat peníze na své projekty s těmi, kteří se prodávají k večeři či k narozeninám. 

Pan Kocábek tam píše i o našem divadle Sklep, které nikdy sice o tuto formu podpory nežádalo, ale žádal o ní producent časosběrného dokumentu režisérky Olgy Dabrowské, o našem divadle, kterému došly na film peníze. A to byl zřejmě důvod, proč některé z nás dal Týden na titulní stranu s nadpisem Zapanáčkuj umělče. 

A protože jsem do teď nevěděl, že je možné jít s někým na večeři a ještě dostat zaplaceno, tak to zkouším také. Držím ale dietu, rád bych zhubnul, takže nenabízím večeři ale na přiložených letáčcích prodávám své další méně náročné, ale kvalitní zážitky. Je to ovšem jen základní set. Ve skutečnosti jsem ochoten za vyšší (osobně a diskrétně domluvenou) sazbu třeba i k odvážnějším službám, například na narozeninové, či svatební hostině mluvit dvacet minut hlasem Spejbla a Hurvínka (oba hlasy současně jsou v ceně) a nebo promítnout trailer z originálního, cca půlhodinového záznamu mého kolonoskopického vyšetření, spojeného s živou hudbou smyčcového kvarteta.

 
Čerstvá fotka z nedělního natáčení v Úněticích.

Bohužel, nejsem žádnej známej ksicht, tak vám ze svého soukromí nic nenabídnu, což je vlastně bohudík, protože já nic tak strašně zajímavýho nemám. 

Ale když už pan Kocábek a celá redakce Týdne dokáže vytvořit takovou prasárnu, tak je jediné dobré si říci: Špatná reklama je lepší než žádná a kdybyste náhodou chtěli něco strašně originálního ze Sklepa a se Sklepem zažít, tak se podívejte sem. Na HITHITu na to máte ještě čtyři dny.

Důkaz, že to bude opravdu seriózní dokument. Ekonom Sedláček na nás dělá pokusy...
A pokud máte opravdu rádi prasátka a konkrétně kapelu Vltava, tak tady ho můžete nakrmit. Příští rok mu bude 30 a Sklepu dokonce 45!

P.s. Už tý Bartošový rozumím... Ten bulvár je hnus, velebnosti.

Žádné komentáře:

Okomentovat