Foto: Ondřej Parpel |
Fashion Revolution je mezinárodní kampaň, jejímž cílem je přispět k tomu, aby byl módní průmysl krásný nejen na pohled, ale i uvnitř - etický, transparentní, udržitelný. 24. dubna 2014 se příznivci módy na celém světě spojí, aby vyjádřili poptávku po zboží, za něž lidé neplatí svým zdravím nebo životem. Od návrhářů a módních ikon po módní řetězce i luxusní módní značky, od farmářů pěstujících bavlnu a dělníků v továrnách po akademiky, média a jednotlivce, kterým není lhostejné, co nosí. K šíření povědomí se ten den budou využívat především sociální sítě, proběhnou ale i tematické happeningy až v 60 zemích světa.
První ročník celosvětové kampaně vychází z jednoduché otázky - „Kdo ušil tvé oblečení?“
Organizátoři vyzývají veřejnost, aby si na podporu Fashion Revolution 24. dubna oblékli oblečení naruby a sdíleli fotografie na sociálních sítích, kde lze označit výrobce a dotázat se tak přímo na původ daného kusu oděvu.
Zakladatelka Fashion Revolution, Carry Somers, říká: „Fashion Revolution Day dostal neuvěřitelný spád v globálním měřítku. Aktuálně se do projektu zapojilo téměř 60 zemí z celého světa. Věřím, že jejich účast představuje opravdovou a reálnou příležitost propojit milovníky módy s lidmi, kteří jejich oblečení ušili.“ Vyňato z tiskové zprávy společnosti ZOOT.
Účelem této globální kampaně není jen informovat veřejnost, ale aktivně ji díky sociálním sítím zapojit do dialogu se značkami a pozvednout tak poptávku po eticky ušitém oblečení.
A tady moje osvěta končí. Původně jsem taky chtěla Vopici navlíknout naruby a vyfotit vám sem osmiměsiční mimino, ale nějak se to smeklo. Nejenže ji teď trápí zuby, ale já jsem poprvé mimo domov přes noc. Byla jsem zvědavá, kolikrát se za noc vzbudím a jak moc mi bude chybět. Probudila jsem se přesně v šest, v klidu a těšila se, až zavolám Romanovi, aby mi řekl, jak moc jí chybím. Nechyběla jsem ji vůbec. S tátou je totiž velká švanda a teta Iva si s ní hraje celý den.
A tak jsem se šla projít k pramenům a cestou očumovala kšefty, že přivezu domů nějaký dárky. Ale nákupní chtíč se změnil ve smích, který přešel do naprostého znechucení a opovržení jakoukoliv značkou. Jen pro příklad: svetr od Ralpha Laurena za 14 tisíc? Se posrali v kině, ne?
A to nebudu ani komentovat, že když zjistili, že jsem Češka, tak mě jen tiše tolerovali.... A tak si říkám, že se ten kruh pěkně uzavírá. Ten, kdo pro nás všechny ty hadry šije je vykořisťován, stejně tak jako ten, který si ve finále ten kus hadru chce koupit.
Ano, mám radost, že se takové kampaně realizují a nebudu pátrat po tom, kdo je iniciuje a kolik má na kontě a co z toho opravdu má. Třeba se tím opravdu něco změní. Vykořisťovaní zaměstnanci továren dostanou přidáno a hodnota každého kusu tak stoupne třeba o dolar? Ale kolik si na tom přidá ten konečný prodejce stejně nezměníme.
A tak si značkové oblečení kupuju zásadně v cizině a přesně vím, kolik jsem ochotná dát za obyčejné bavlněné tričko.
A v neposlední řadě se těším na všechny ty firmy, jak zveřejní, kolik a jak přispěli na tragickou tragédii. Není to hnus, když víte, že výrobní hodnota je třeba 2 dolary a vy si to máte koupit za 100? A tak se já snažím být poslední dobou taky nevykořisťovaná!
Mávám z Mariánských lázní!
P.s. pro všechny, kteří si dneska chcete přeci jen něco koupit. Na ZOOTu je speciální férová kolekce. Z každého prodaného kousku putuje dvacka na konto obětí loňské tragédie.
Zdroj: ZOOT.cz
20180611 junda
OdpovědětVymazatmichael kors outlet
coach outlet
bvlgari jewelry
pandora charms
michael kors outlet
coach outlet canada
furla handbags
canada goose outlet
ray ban sunglasses
rockets jerseys